En toen werd het warmer en Smetsson - Reisverslag uit Bonäshamn, Zweden van Liesbeth Smets - WaarBenJij.nu En toen werd het warmer en Smetsson - Reisverslag uit Bonäshamn, Zweden van Liesbeth Smets - WaarBenJij.nu

En toen werd het warmer en Smetsson

Door: LIS

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

22 April 2012 | Zweden, Bonäshamn

Jep,

de strijd dus verloren. Smetsson is gestart op 1 april en er lopen al wat bestellingen en prijsaanvragen binnen. Normaal genoeg werk dus om te starten. Na een 'hoe start ik een zaak op'-vergadering, kon ik met een kerel van de belastingsdienst wat babbelen en die heeft (voorlopig) de laatste boekhoudvragen opgelost. Daarnet nog eens de ziekteverzekering gemaild en zo gaat het nog wel even verder. Maar de boekhouding is van start gegaan, evenals het 'körjournal' oftewel autodagboek.

Allemaal goed en wel. Ondertussen heeft de natuur ons al twee keer bij de lurven. (waar liggen lurven?) Het leek al twee keer over met de winter maar telkens werden we 's ochtends weer wakker met een wit tapijt. Eén keer zelfs nog 15 cm. (30 cm in Noorwegen, problemen in Stockholm, ...) Maar niet getreurd, nu schijnt de zon flink en warmt ze gratis en voor niks de woonkamer op. Ik ben weer in 't joggen geslagen. Een buurman heeft wel gewaarschuwd dat 'de beer wakker is'. Sporen zijn gezien en ook wolven sluipen hier rond. De wulpen zijn gearriveerd! Jawel, de boodschappers van de lente fluiten ons hier 's morgens wakker. Ivan denkt ook sneeuwvinken te ontdekken en verder zijn er de standaard vossen en reëen die hier voorbij demmelen. De specht is heel de winter gebleven maar wacht nu op zijn groene vriend.

Groentengewijs staat er bieslook, ui en een flinke dosis peterselie. De wilde aardbeitjes staan in tetrabrikken buiten en zijn net onder de sneeuw gehaald.Die moeten nog wat warmen eerst.

Ondertussen is er thuis eentje op brandweerpensioen en verjaart er een ander konijn vandaag. Anderen konden een beetje vroeger al een kaarsje extra op de taart zetten. Dat wordt nog een achterna-feestje binnenkort. Want ja, over twee weekjes staat tante lis daar weer zot te doen. Zet de ijsschep al maar klaar en ik heb gehoord dat ik al op de babysitlijst sta.

Komt wel goed.

Tot heel gauw allemaal!

• 23 April 2012 - 08:19

Konijn:

en... het was een kei-leuke verjaardag!

• 25 April 2012 - 07:25

Ferre & Vesper:

We wachten vol ongeduld tot je hier bent! dikke zoenen van twee kapoenen x

• 29 Mei 2012 - 16:30

Ieke Meijer:

Hallo Liesbeth

Hoe gaat het met jullie in sweden?
    Wij komen 8 juli naar Kall.
    Ik ga werken in een bakkerij in Travikens en heb nog een sollicitatie lopen in Ore voor een baan voor onbepaaldetijd ook in een bakkerij als produck ontwikkelaar.
    Wat voor werk doen jij en Ivan in Sweden? We houden contact als je het goed vind. Gr Ieke en Jantina