In de kast - Reisverslag uit Skowhegan, Verenigde Staten van Liesbeth Smets - WaarBenJij.nu In de kast - Reisverslag uit Skowhegan, Verenigde Staten van Liesbeth Smets - WaarBenJij.nu

In de kast

Door: LIS

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

17 September 2009 | Verenigde Staten, Skowhegan

Goodevening Belgium.

Nieuw adres (jaja, en er zal misschien nog eens eentje komen)

197 North Avenue
Apartment 2
Skowhegan, ME, 04976

(USA he)

De bladeren beginnen al naar beneden te donderen in alle herfstkleuren. Ik donder zelf ook naar beneden met fiets. Jawel, ik trap mezelf bergop naar de school (niet te vergelijken met de brug over 't kanaal) en bol terug naar beneden (gaat véél sneller). Bijna een uur nodig om héén te reizen. Maar voorlopig is het een fijne afwisseling van het nogal luie werk in de school. Het is niet écht lui, maar vaak wachten tot je kind zijn 5 minuten radio heeft gehad en dan kan je naar 'kalender' gaan. Dwz dat de jongen in kwestie de dag op de juiste plaats 'velcroot' en een zonnetje tekent op sunny days. Dan weer radio of een boekje lezen of woordjes oefenen enz. Dat zijn dan de autistische kinderen.
Soms eens een kind z'n woede op de grond laten afkoelen. In hold houden heet dat. De meesten hier hebben littekens van bijtwonden, stampen en meppen. Voorlopig ben ik daarvan gespaard gebleven. Reservekledij ligt wel altijd in rugzak klaar want kledijscheuren is ook een hobby hier. Dat gaat dan voornamelijk over de gedragsprobleem-kinderen (wegesn seksueel misbruik) maar de autisten meppen er ook wel eens op los. en worden dan in 'hold' gehouden.

Voorlopig slaap ik enkele maanden 'in de bergruimte'. Tja, er was een kamer te kort. Dus hop, ons Liske in de kast. De deur kan niet helemaal open omdat het bed er maar net in past dus dat is klefferen. Niet anders gewoon he.

Het Baxter State Park een dikke 2 uur rijden van Skowhegan is prachtig. Ik zag al 2 elanden en vele rare vogels. (hoort wie het zegt)

Van de appels in de tuin, kon ik appelmoes maken. Ook eigen brood begin te lukken. (Brood hier is volledig oneetbaar en NIET de naam brood waardig.) Ik probeer dan maar de gekste groenten uit, wegens gebrek aan 'normale' groenten.

Nu even internetloos. Tijd om saxofoon te spelen he. En de buren zullen het geweten hebben.

Groenten en appelmoes
Liesbeth

• 20 September 2009 - 08:50

M.:

Lis aan de top!

Wat voor groenten zijn het? Met de voedselteams hebben we hier ook al vreemde zaken gezien, en al enkele lekkere receptjes gevonden. Mss kunnen we er enkele uitwisselen?

Oh, en over 2 weken is het terug dropping! Meetlat in aanslag!

• 24 September 2009 - 19:20

Tom :

prachtige foto! hoop dat je snel terug internet hebt en dat de buren nog met je willen praten :)