Fast Fall + sneeuwwedstrijd! - Reisverslag uit Skowhegan, Verenigde Staten van Liesbeth Smets - WaarBenJij.nu Fast Fall + sneeuwwedstrijd! - Reisverslag uit Skowhegan, Verenigde Staten van Liesbeth Smets - WaarBenJij.nu

Fast Fall + sneeuwwedstrijd!

Door: LIS

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

15 Oktober 2009 | Verenigde Staten, Skowhegan

Het internet loog niet. De herfst in Main is buitengewoon prachtig. De mooiste kleuren rood, purper, oranje, geel en groen in alle vormen en combinaties vormen de Ardennen XXL. Je kan blijven stappen (of rijden voor de Amerikanen) en jezelf vergapen aan de postkaartuitzichten. Om nog maar te zwijgen van de stinkdieren die weliswaar niet zo fris ruiken maar wel mooie schemerbeestjes zijn. Ook de elanden, herten, wasberen(!) enz. huppelen hier rond alsof ze vergeten dat ze worden bewonderd door de gedropte buitenlanders). OK, voor de 'Mainiaks' zijn ze als konijnen en duiven voor de Belgen...

De herfst schudt zijn laatste blaadjes van de takken en het is al krabben in de ochtend. Sneeuw hangt gewoon boven ons kopkes en wacht op het juiste dwarrelmoment. 27 graden Farenheit in de ochtend, brr... Op naar 5-6 maanden sneeuw!

Een foto van de herfstpracht vind je hierbij maar er zijn er zo 1000-den te trekken. Voor de schone pics moet je naar de kunstwerken op internet surfen, getrokken door een minder amateuristische fotograaf als ik.

Mijn huisgenoten zetten de verwarming helaas graag hoog en ik zit dan de puffen in m'n 'berghok'. De foto's van mensen thuis krullen dan aan de Hildjesmobiel. Op school is het soms 'holds' aan de lopende band. Eén keer goed gestampt en onlangs ook gekrabt maar de schade valt nogal mee.

M'n fiets heeft het begeven (gelukkig op een afdaling naar huis) en dus carpool ik weer na 4 weken peddelen. Het is nu toch ook te koud en te nat om te trappen maar misschien brengt te lente wel een nieuwe éénzit. Voorlopig kijk ik uit naar sneeuwschoenen en dikke wanten.

Mijn TomTom is eindelijk gearriveerd en dus kan ik -hopelijk zonder problemen- naar Canada. Daar vond ik geen kaarten van. Quebéc eerst en met Thanksgiving misschien Montréal... Arme kalkoenen.

WIE KAN RADEN WANNEER DE EERSTE SNEEUW VALT? Doe een gok (als commentaar toevoegen) en win een ijsje met LIS! (eens terug in België). Ik gok alvast op 31 oktober, Halloween. Eens een datum gekozen is, kan je die niet meer kiezen!

Groeten met een knisperend laagje ijs vanuit een berghok in de bossen van Maine.


  • 15 Oktober 2009 - 04:09

    Hilde:

    Ik heb zo'n vermoeden dat de eerste sneeuw komend weekend al gaat vallen.. Gaat me nu toch allemaal wel iets te snel met die winter! De herfst was/is zo prachtig! Zal gauw opzoek naar een winterjas! Succes met alles!!

  • 15 Oktober 2009 - 06:29

    Mama:

    Een ijsje laat ik mij niet ontgaan. Ik gok op 27 oktober. Veel winterpret!!!

  • 15 Oktober 2009 - 07:36

    M.:

    26 oktober. De eerste dag van de pretweek.

    Eekhoorns in de sneeuw is dolle pret!

  • 15 Oktober 2009 - 10:39

    Anita:

    Ik gok op 30 oktober. Waarom? 's avonds start voor ons de herfstvakantie. En bij sneeuw, denk ik altijd aan vakantie, vandaar...

  • 15 Oktober 2009 - 17:39

    Vatje:

    2 november it is! I'm sure. :)

    Veel plezier nog in de koud daar ... hier vriest het momenteel 's nachts ook de pekes uit de grond.

    Zoen
    Valerie

  • 19 Oktober 2009 - 19:05

    Rik:

    5 november - na het pretweekend.

    Horeke me 2 bolle chocolat, aub.

  • 26 Oktober 2009 - 10:00

    Ukkepuk:

    Ik gok op 3/11. Ik geef mijn ijsje dan wel aan mijn mama.

    schopje aan tante Amerika! x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Skowhegan

Liesbeth

De zotte kuren reizen altijd mee ... maar komen ook vaak weer terug!

Actief sinds 10 Juni 2009
Verslag gelezen: 2261
Totaal aantal bezoekers 41451

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2008 - 14 Augustus 2009

Maine (ILEX)

30 Juni 2011 - 30 November -0001

Zweden

Landen bezocht: