ER en de Betere Wandeling - Reisverslag uit Skowhegan, Verenigde Staten van Liesbeth Smets - WaarBenJij.nu ER en de Betere Wandeling - Reisverslag uit Skowhegan, Verenigde Staten van Liesbeth Smets - WaarBenJij.nu

ER en de Betere Wandeling

Door: LIS

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

06 Februari 2010 | Verenigde Staten, Skowhegan

Weer meer info heen en weer.

Nog steeds erg koud. Dat is niet nieuw. Wat is wel nieuw? What's new pussycat? Whohohowhoooo how how.

Na enkele helse pijnendgen en een bezoek aan de tandarts en apotheker (rite Aid) belandde ik in de ER met gezwollen gezicht en luchtpijp. Daar dachten ze dat ik allergisch was aan de tandartspillen en gaven ze me nog straffere pillen maar de kwaal ging wel over. Gewoon gedrogeerd. Het kwaad lijkt voorlopig uit te blijven, hopelijk zo te houden tot ik weer terug in België ben.

Vier nieuwe ilexers kwamen in Skowhegan de start nemen voor hun ILEX-jaar. We aten in de Old Mill Pub en in het andere huis. Lekker.
We hebben ze een beetje wegwijs gemaakt maar hopelijk niet te bang gemaakt met horrorverhalen over auto's, werk en het amerikaanse leven.

Dit weekend fun; vrijdag met Sarah en Verena naar Bangor gereden. Eten in het fameuze Olive Garden (afgecheckt op de lijst. de breadsticks waren lekker. Grappig, want het was erg amerikaans fluffy brood maar toch goed. De rest was heel italiaans en het deed even het verschrikkelijke amerikaanse eten vergeten. De kelner deed uiterst zijn best om zijn fooi te verdienen. In het Spijker zou het extreem gebuisd zijn omwille van 'te sociaal' en 'wijnglas vullen tot aan de rand' maar ja... 't Spijker is ver weg.

Met volle buiken naar het casino. We begonnen elk met 5 dollar. Sarah en ikke hielden noppes over, Verena had geluk; 32 dollar! We dronken er iets van in Bloomfields terug in Skowhegan.

Terwijl de andere skypten en uitsliepen, heb ik mij lid gemaakt van de bib en ik heb al goede boeken en DVD's gevonden. Een DVD over George Lake... In een tweedehandswinkel (zoals alle winkels in Skowhegan zijn) vond ik het boek 'Empire Falls' van de gelijknamige film, opgenomen in Skowhegan. Een goede vondst dus. Dik boek met kleine letters dus we zijn nog wel even zoet.

Later met Sarah op George Lake gewandeld. Daar was een icefishing derby aan de gang. Viel niet zo veel te zien. Wel auto's, families, BBQ's, huisjes, snowmobiles, ATV's enz. op het ijs. Dat is standaard.
Donderdag was ik daar ook al gaan wandelen, ik was volledig alleen op het ijs en plots hoorde ik auto. Die stopte vlak naast mij en de kerel vroeg hoe dik het ijs was en of het veilig genoeg was. Weet ik veel! Want hij had een gekraak gehoord en wist het niet goed. Vraag het aan de buitenlander...

Sarah was verantwoordelijk voor de salade 's avonds. Ikke de vegetarische lasagna en Verena deed de meat-side; beiden waren mjamm. We aten gratis Haagen-Dazs (Verena en ikke kennen de truukjes om coupons te versieren) bij een slechte film (Bright Star -géén verhaal, enkel muziek is super). Potjes doorgeven...

Zondag ikke na wat geskype met broer/zus en rap de mama, op pad met sneeuwschoenen. GEWELDIGE WANDELING. In Washington ijst het naar 't schijnt tegen de sterren op, hier kreeg ik dikke 5 uren zonnetje op de sneeuw en het ijs. Er waren geen snowmobiles en ik had het rijk alleen. Veel herten gezien, mooiere soort dan bij ons; dikkere vacht en pluizigere staart. Ook kalkoenen met iets minder pluizige staart.

Eender wie dit leest; je had erbij moeten zijn. Uit de wind, in de bossen scheen de zon op gezicht en ik kon winterjas uitzwieren. Drie truien waren warm genoeg.

Weer thuis, klusjes; was, brood bakken, mailen enz. Abrikooskip uit Olive Garden-doggy bag (is gewoon een doosje) om het weekend af te sluiten.

Vette koe dus na een pijnlijk kalf. Het betere rund, goed zo.

Liesbeth

• 06 Februari 2010 - 22:56

Mama:

Hoi Lis, leuk dat alles terug prima in orde is. Nog veel plezier en een dikke knuffel.

• 07 Februari 2010 - 08:59

Elfya:

Tandpijn? Heb ik ook! Maar bij mij is dat niet van te snoepen ;)

• 08 Februari 2010 - 08:22

Wittekop:

...had graag meegewandeld en herten gespot...

Ben blij dat de sneeuwstorm aan jullie voorbij gegaan is, moet altijd aan je denken als ik zo'n dingen hoor (en dan via google maps kijken hoe ver jij van de plaats van onheil verblijft)

groetjes!

• 11 Februari 2010 - 12:09

RG:

Dus jij bent niet degene die altijd sneeuw opstuurt?