Canada - Reisverslag uit Skowhegan, Verenigde Staten van Liesbeth Smets - WaarBenJij.nu Canada - Reisverslag uit Skowhegan, Verenigde Staten van Liesbeth Smets - WaarBenJij.nu

Canada

Door: LIS

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

21 Oktober 2009 | Verenigde Staten, Skowhegan

In Canada is er ook geen brood... maar wel belgische koffiekoeken van een belgische bakker!!!! Ook het frans brood was lekker (en de douane -nee- grapje!)

Trois-Rivières was veel water met daarin een mooi park. Het stadscentrum ben ik ook gaan verkennen maar het was petite en niet echt mijn ding. Veel restaurantjes naast elkaar, dus kon wel piepen naar de franse keuken. Ook een belgische bakker, tussenstop gemaakt! En veel kerkjes, niet zoveel verschillend dan bij ons. Allemaal een keer afgebrand, anders weten ze niet wat er op het infobord moet komen. Een straat vol mooie oude huisjes van het Ursulineklooster.

Tweede dag naar Parc National de la Mauricie getrokken en dat was natuurlijk wél een schot in de roos. Lekker gewandeld, zonder te veel beren te zien. Wel vogels en koud water. In de ochtend volop vries en blijvende kou in de dag maar met 't wandelen kan je wel je jas uitzwieren. Perfect stapweer en veel gevallen blaadjes dus; gritseleuh!

Lange trip terug (6 uur) maar TomTom loodste me erdoor. Geen elanden op de baan, hoewel het wildlifetime is.

Vandaag op 't werk goei koeken gekregen. Niet letterlijk. Headbang tegen mond, op tong gebeten daardoor en tanden geklapperd. Daarna aan haar getrokken en gebeteb in hoofd (ja, hoe dat kan...) Serieuze meppen, stampen en krabben ontvangen. Dit alles in een zonnetje buiten op de grond. Misschien omdat ik eerst de bladeren (van boom) uit de mond van jongen in kwestie had gepeuterd? Of omdat ik de bloemen die ook die richting opgingen onderschepte? Hij kreeg z'n wandeling na een perfect half uur werk met mij (normaal z'n favoriete bezigheid) maar het ging dus meteen mis en met twee dames hielpen we hem aan een modderbroek (en vice versa).

Interessante dag dus. In de voormiddag mocht ik ook met een jongetje alleen werken (omdat een medewerker ziek was) en dat liep prima. Vorige keer was het nog volop 'testen' maar nu deed hij alles perfect (zelfs wiskunde :p).

Ondertussen ben ik ook getraind om de 'schommels' te doen. Dat zijn speciale schommels binnen (bv. een platformschommel en een acrobatische schommel = soort zak waar de kinderen in heen en weer worden gezwierd.) Dus kon mij wel uitleven vandaag.

Sebiet toch maar de bulten op m'n hoofd weg gaan joggen. En wafels bakken als troost...

Er staat sneeuw voor zaterdag op het menu...

Geniet van de vakantie, wij doen er hier niet aan mee.

Betsy

• 22 Oktober 2009 - 07:30

M.:

Dat de sneeuw nog maar wacht tot de maandag, dan win ik!

Pakje is aangekomen! Merci! De little buccaneer is er heel blij mee!

• 23 Oktober 2009 - 06:40

Rik: