Hiking Grafton Notch and New Hampshire - Reisverslag uit Skowhegan, Verenigde Staten van Liesbeth Smets - WaarBenJij.nu Hiking Grafton Notch and New Hampshire - Reisverslag uit Skowhegan, Verenigde Staten van Liesbeth Smets - WaarBenJij.nu

Hiking Grafton Notch and New Hampshire

Door: LIS

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

31 Mei 2010 | Verenigde Staten, Skowhegan

Memorial Day-weekend. Hoera. Tijd om weer te gaan hiken. Een beetje verder deze keer omdat ik 3 dagen heb (en ook omdat ik de tochten dichtbij al gedaan heb). Dus route 2 naar de grens van New Hampshire; Grafton-Notch Trail. Voor een deel in Grafton-Notch park met mooie watervallen. :)

Freak. 19 mijl op de eerste dag. Een 10 à 11 uur gewandeld en in stevige bergen! Buffelen bergop, dat is niet normaal. Stromen van zweet vullen de riviertjes. Ook tweede dag bijna zover maar een deel vlak en een deel met kleine rugzak. Dat scheelt een pak. In New Hampshire geëindigd op de top van een berg, naast een pracht van een meer en met een geweldig uitzicht over de hele vallei. Wind wind wind. Maar ook twee naakte kerels in het meer :) die achteraf goede info gaven over de 100 mijlen wilnernis voor binnenkort. Matt en Derek; merci.

Weer een beer na amper 5 minuten wandelen. Liep gelukkig de andere richting op. Deze keer had ik al de moed om een foto te pakken maar de beer was al ribbedebie. Vrij uniek toch, dat berenkijken van mij. Sommige hikers die ik ontmoette zagen er nooit één. Ikke twee op twee weken. 't Is nu goed geweest. Ik ga voor de moose!

Superweer, drie dagen lang. Twee keer in een lean-to geslapen; uittesten van slaapzak en de lean-to's. Geweldige plaatsen. Een lean-to is een propere houten shelter waar zo'n 10 personen naast elkaar kunnen maffen. 'Muiszntrapjes' om je eten op te hangen.-ik had twee nachten geen last van muizen of eekhoorns en bijna geen muggen-. Twee keer een kampvuurtje gemaakt, goed tegen de bloody blackflies.

Vandaag-memorial Day- bergaf naar auto gewandeld, weterval-zijpad gepakt en terug- en via Rumsford en Farmington terug. Misschien eerste bever gezien, geen idee. Was nogal klein. (zie facebook voor commentaar).

Om 12 uur terug in Sunny Skowhegan en dus tijd om auto te wassen en brood te maken volgens een Albanees recept. (gekregen van Marsi, een tettergat dat hier een twee weken logeerde.)

Another bearhug.
L

• 01 Juni 2010 - 11:32

Mama:

Geen beren graag over 4 weken! Tot dan...

• 01 Juni 2010 - 18:06

Vatje:

Hopelijk zijn die beren even lief en schattig als de teddyberen van ons Elfya ...

• 04 Juni 2010 - 18:22

Rik:

Matt & Derek ... waren het cowboys? De ene leek op Heath Ledger, de andere op Jake Gylenhahl?

• 21 Juni 2010 - 07:34

Wittekop:

wat een geweldige avonturen! (behalve het ziekenhuis- en tandenavontuur)
    maar gelieve toch zo ongeveer terug te keer naar ons belgenlandje! uw geinige gekheid wordt gemist! ;-)