Dag tand - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Liesbeth Smets - WaarBenJij.nu Dag tand - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Liesbeth Smets - WaarBenJij.nu

Dag tand

Door: LIS

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

14 Mei 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Weeral een maand verder. April is voorbij met alle onverwachte sneeuwbuitjes en hete dagen. Mei ziet er een beetje hetzelfde uit voorlopig.

Hier is de president nog steeds aan de macht. Wat niet kan gezegd worden van 't kleine landje tussen de joekels van landen in Europa. Bam, regering valt. Joep, verdwijnpaal vraagt om referendum in Herentals. Und so on.

Hier fladderen de valken over mijn koppie wanneer ik naar school peddel. Nesten overal en na New Orleans is het ook groen, paars en geel in Skowhegan geworden. Mjammie geuren en mooie kleuren. Leuk om te zien na al dat grijs en bruin.

IcelandAir biedt de goedkoopste vluchten aan. Misschien moet ik een keer goed inademen voor ik opstijg naar vulkaanland.

Vandaag wederom naar de tandarts. Deze keer eentje in Waterville die de resten tand (tand nr. 30 trouwens) tevoorschijn toverde. Heel de namiddag kwijlen en bloederige gaasdoekjes in mond verversen. Jukkie de juk. Als het snel genoeg geneest, kan de brug nog hier in Amerika geplaatst worden. Fingers crossed.

Dokters genoeg gezien ondertussen. Na mezelf (2 keer) is ook Fiona en nu Verena naar de ER getuimeld. Allemaal snel opgelost maar zo leer je de sociale zekerheid hier wel kennen. Belachelijk systeem. Geen woorden aan vuil maken.

Op naar de dieren dan maar; alles komt weer uit zijn hol gekropen. Herten denderen over de weg en de stinkdieren verspreiden hun parfum. Leve de stekeldieren, die zijn gewoon traag en daardoor dus plat op de weg. Bijna tijd om een beer op te zoeken. Mijn trekkingboek is
met de post aangekomen en nu heb ik beschrijvingen van alle tochten in Maine. Kan ik lekker op trektocht in de weekends!
Slapen in een lean-to, sandalen mee voor de rivieren. Binnenkort hopelijk goeie verhalen daarover. Als er iemand zin heeft om mee te klimmen?

In school de laatste week weer serieuze meppen gekregen. Vooral scharen op polsen. Soort van krabben waarbij de huid erg traag wordt verwijderd door autistisch kind met scherpe nagels. Soit, all in the job.

Ons huisje hier is een hotel met de nieuwe ILEX-ers die hier training krijgen. Enkele duitsers en belgische, braziliaanse en ook weer de Albanese gaan mijn duitse vriendinnetjes vanuit Massachussets vooraf... Tussen de mijlen fietsen en wandelen door dus af en toe een bosbessenbier drinken met andere zotten.

CU
L

• 16 Mei 2010 - 19:57

Rik:

Auwie auwie...het begint af te tellen.

Maar tussen die verhalen verbleken mijn bezoekjes met kleine kwaaltjes bij Dokter Smets in het niets...

R.

• 26 Mei 2010 - 14:45

Joris & Hildje:

bah die tand...Hopelijk komt dat allemaal wat in orde! Geniet voor ons maar mee van die mooie natuur!