Nieuw Orliens - Reisverslag uit Skowhegan, Verenigde Staten van Liesbeth Smets - WaarBenJij.nu Nieuw Orliens - Reisverslag uit Skowhegan, Verenigde Staten van Liesbeth Smets - WaarBenJij.nu

Nieuw Orliens

Door: LIS

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

14 April 2010 | Verenigde Staten, Skowhegan

Hey

We zitten hier weliswaar met duitse, noorse, albanese, spaanse, jamaicaanse, belgische, nederlandse, oostenrijkse, deense enzoverder mensen samen maar New Orleans is ook een zalige mix van alles wat een vakantie dient te hebben.

Leuk rondwandelen tussen de verschillende stijlen (franse, spaans, plantagehuizen, krotten en Katrina-overblijfsels). Garden district: wandelen als in een jungle met een straat. Kleine winkeltjes met chocolade-experts. Ijsjes. Swamp-tour met alligator, slangen, mooie natuur, ... Daarna alligator eten. Babbelen op de ferry over de mississippi, parades; bunny and gay, beads voor boobs verzamelen, ... Jambalaya eten, rijst met rode bonen (Fiona maakt beter Creools eten), ... Muziek op de straten, met de oudste tram naar de parken rijden en daar tussen de palmbomen wandelen in de schaduw. 90 graden fahrenheit... Marktjes, avondleven, lokale gekke bewoners, leuke atmosfeer, 5 dollar verliezen in het casino, appels eten -zodat er nog geld over is om een ijsje te kopen na de moerastrip- ...

Dat alles in 5 dagen met Fritzi, een duitse zotte. Perfect voor ons Liske dus. 4 vluchten (twee heen, twee terug) konden mij niet weerhouden om de bijna te hete stad te ontdekken. Ik kan ertegen voor een poosje.

Het hikingseizoen is terug begonnen in Maine, de elanden komen uit de bossen en verkennen de straten. Maar ik fiets terug naar school dus als er een botsing plaatsvindt, is het met mijn neus in de ruwe vacht. De ijskramen zijn weer open en het weer is af en toe zachter. Weer enkele graden vriezen in de nacht maar ook 12 graden overdag. Met pasen was het erg warm naar 't schijnt maar ik zat te bakken in Louisiana...

Nog wat hiking en raftingwerk voor ik kan denken aan terugkeren naar de podsolbodem in de kempen.

Groeten van up north.

is jaloers.

• 14 April 2010 - 12:13

Vatje:

Aan M. ...

Jaloers?!? Ik wil nog altijd wel vertrekken zenne :)

Aan Lis!

Doe die zotte Fritzi de Grüssen!

• 18 April 2010 - 08:12

Rik:

Fritzi ... what's in a name?

• 26 April 2010 - 09:15

Filip Evrard (fille):

Aan je reisverslagen te zien, heb je precies nog voor jaren werk om heel de usa te bereizen. Heb je de Indian summer in New England kunnen beleven? Heb je nog geen zin om terug te keren naar het leuke Hoogstraten? Als je volgend schooljaar zin hebt in een nieuwe GW 7DR laat je me het maar weten filip.evrard@markdal.be
    greetz
    F

• 04 Mei 2010 - 20:21

Gino:

Eindelijk bijgelezen en gekeken ...

Die bijtende en stampende kindjes deden me in een flits terugdenken aan jaren geleden bij de KSJ, daar was ook iemand die regelmatig blauwe plekken op mijn schenen wist te 'toveren' ... :)

Ik weet ook niet of jullie dat ginder nog beseffen, maar alligator in blik komt hier behoorlijk gek over, maar dat kan ook gewoon aan mij liggen.

Voor de rest,mocht ik er één op hebben, petje af, heel sterk!

Nog veel leute ginder!

• 05 Mei 2010 - 07:02

Tine Vermeiren VTI :

Hallo Liesbeth
    Het klinkt daar echt wel avontuurlijk en heel leerrijk. Maar ik zie dat je ook al denkt aan je terugreis. Ook wij denken aan volgend jaar en zouden graag je plannen kennen voor schooljaar 2010-2011. We sturen een formulier van verlofstelsel en gele brief naar je ouders' adres. Kan jij ons zo snel mogelijk een seintje geven van je plannen? Je mag ons nog altijd contacteren voor extra informatie. Alvast bedankt en nog veel plezier in je laatste weken. Groetjes Tine
    tine.vermeiren@markdal.be

• 07 Mei 2010 - 18:54

Liesbet Desmedt:

Hallo Liesbeth
    Ik volgde je een beetje op facebook, maar vond vandaag ook deze link.
    Spijtig dat ik dit niet eerder vond!
    Prachtige reisverhalen!
    Hou ons toch nog even op de hoogte van je reis-verhalen.
    En tot???

groetjes