Lis heeft het fris - Reisverslag uit Skowhegan, Verenigde Staten van Liesbeth Smets - WaarBenJij.nu Lis heeft het fris - Reisverslag uit Skowhegan, Verenigde Staten van Liesbeth Smets - WaarBenJij.nu

Lis heeft het fris

Door: LIS

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

20 December 2009 | Verenigde Staten, Skowhegan

Vandaag een warme dag. Zo'n 26 graden F. Dat is ongeveer 3 graden Celcius. Zonnetje was lekker warm, geen wind. Dat is wat anders dan de 20 graden onder nul (Celcius weer) van vorige week. Alles hangt af van de wind. Dit alles in de warmste wintermaand. In februari en maart wordt het nog veel kouder naar 't schijnt.

Nu ligt er een meter sneeuw (van 3 sneeuwbuien). Grote bergen sneeuw worden overal gevormd door de sneeuwruimers. Dat wordt een ander probleem over enkele maanden; er is dan geen plaats meer om sneeuw te stockeren... Benieuwd!

Jammer wel dat de verwarming daarnet stopte. Er was geen brandstof meer. De huurbaas was al hier voor ik het goed doorhad. De bovenburen hadden gebeld. Nu warmt het weer op hier maar het ging snel naar beneden... Lang leve de warme sokken en de KSJ-trui.

De typische New England Clam Showder deed ook wel goed.

Kerstgroet vanuit de onderkant van de thermometers...

• 20 December 2009 - 10:46

Mama:

Stop stop stop Lis!!! Geen sneeuw meer opsturen, we hebben genoeg!!! Wij hebben geen KSJ-trui! Veel wandelplezier met je sneeuwschoenen...

• 20 December 2009 - 14:58

Anita:

Hey Liesbeth

Hier is het nu ook bibberen, hoor! Vanacht was het -12. Nu valt de sneeuw met bakken uit de lucht. Dus, lekker warm bij de stoof blijven!
    Ik wens je een fijne kerst én een happy 2010!!!!!!

• 21 December 2009 - 15:18

Rik:

Ook hier al sneeuw sinds woensdag...ligt toch een flinke 10 cm, schat ik. Enfin, ik kan me niet herinneren dat ik ooit meer sneeuw in Belgie heb gezien. Temperaturen raken amper of niet boven de 0.

Dus zijn de dagelijkse activiteiten:
    * water van de kippen ontdooien
    * vetbollen in de bomen hangen voor de vogeltjes
    * overschot van brood ergens droog buiten leggen.

Groovy!

• 22 December 2009 - 16:07

Ferre:

Hey tante lis,

Ik stuur alvast een hartverwarmende knuffel tegen de koude.
    ook een lieve groet van mijn mama en papa x