Sneeuwstorm - Reisverslag uit Skowhegan, Verenigde Staten van Liesbeth Smets - WaarBenJij.nu Sneeuwstorm - Reisverslag uit Skowhegan, Verenigde Staten van Liesbeth Smets - WaarBenJij.nu

Sneeuwstorm

Door: LIS

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

11 December 2009 | Verenigde Staten, Skowhegan

De eerste blizard ligt ijs te worden op de evergreens en de huizen. De school werd ook meteen gecancelled en ik werkte dus in de residentie. Saai, geen structuur en overtreding van de regels troef. Maar dat allemaal terwijl er buiten poedersneeuw viel. En bleef vallen. Tegen 2 inches per uur. Dat is een pakske. Met enkele kids naar buiten. Als activiteit m'n auto schoongeveegd.Dat ging makkelijk, het was poeder. Een ander probleem was wel het dikke pak voor de wielen van mijne Chevy. Dat kon ik na de shift wel met m'n handschoenen weggrabbelen. Een sneeuwbroek is fantastisch. Je kan letterlijk zwemmen in de sneeuw en je voelt noppes. Resultaat na een dag sneeuwen was een dikke halve meter poeder op alles. Gelukkig is elke tweede auto die je tegenkomt een sneeuwruimer. Er wordt aan één stuk door geshovelled. Alle hens aan dek ook op de opritten: iedereen doet zijn plaatsje met een eigen sneeuwblazer of old-school-schop. Ook de huisbazen doen de opritten als ze erbij kunnen. Onze oprit werd pas middag gedaan en het is nog steeds tweederde-kuit-diep ploegen tot de deur.

Dat was gisteren. Vandaag dus veel sneeuw op de wegen in de ochtend, tegen de middag kon je meer dan 25 per uur en zonder slippen rijden (dat was vanmorgen en gisteravond wel wat anders!!!). Grappige gevolgen zijn de enorme bergen sneeuw aan de zijkanten van de straat en opritten. Ook waar er een zeldzaam voetpad is, wordt er nu geruimd en dat heeft een grappige tunnel tot gevolg. Je kan tussen twee muren van een meter sneeuw wandelen. Nu is het redelijk veilig op de voetpaden. :)

Af en toe vallen er grote pakken sneeuw van de daken en dan is het wel verschieten. Je denkt dat er een ijsbeer voor je raam naar beneden dondert.

Tijd om de sneeuwschoenen (tennisraketten) te testen dit weekend! 't Zonnetje maakt het wel vakantie-achtig.

Fiona, mijn Jamaicaanse huisgenote, heeft na de proef 'aan de rechterkant van de weg rijden' nu ook haar eerste sneeuw gezien. Ze heeft ook meteen haar eerste sneeuwbal gesmeten maar ze kreeg de volle laag terug. België-Jamaica: 1-0.

Aan mijn neefje en nichtje; sneeuw lijkt hier erg op slagroom en alle bomen hangen vol! Tot een volgende sneeuwstorm.

Tant'Amerika.

• 11 December 2009 - 07:30

Anita:

Hoi Liesbeth

Jij komt dus wel echt in kerstsfeer! Wij zullen nog even moeten wachten op sneeuw, alhoewel: de weermannen voorspellen kouder weer en misschien sneeuw in de Ardennen. Toch nog een witte Kerst?

Ik wens je alvast een zalige Kerst en een fijn eindejaar!

• 11 December 2009 - 07:55

Elfya:

Hoi metertje,

ik vind ijsberen leuk. Ik vind slagroom trouwens ook leuk. Eigenlijk vind ik alles leuk. Behalve als ik uit het bad moet. Dat vind ik niet leuk.

Groetjes van Elfya

• 11 December 2009 - 10:24

Mama:

En nu lekkere warme chocomelk en wafels!!!

• 13 December 2009 - 11:05

Rik:

Hmmm...een ijsje...

• 15 December 2009 - 16:51

Jan S:

Ha Liesbeth, nu kan je eindelijk eens een serieuze sneeuwman maken.
    Hier zeer koud, voor de rest allemaal hetzelfde op school. Nog veel succes ginder en tot wederhoren

• 16 December 2009 - 13:17

Hilde:

hihi, een ijsbeer die naar beneden dondert. Ik had er al direct een goei beeld van in mijn hoofd. Hier zijn net de eerste kleine sneeuwvlokjes gevallen. Drink maar lekkere warme chocomelk ginder!

kus x