Alles nieuw - Reisverslag uit Skowhegan, Verenigde Staten van Liesbeth Smets - WaarBenJij.nu Alles nieuw - Reisverslag uit Skowhegan, Verenigde Staten van Liesbeth Smets - WaarBenJij.nu

Alles nieuw

Door: LIS

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

05 December 2009 | Verenigde Staten, Skowhegan

Hey mannekes. Alles is weer nieuw opnieuw. Nieuwe adres, nieuwe woonst, nieuwe huisgenoten, nieuw weer, nieuwe vakantie achter de rug, nieuwe sneeuwschoenen (van die tennisraketten).

Daar gaan we;

Nieuw adres;
15 LAWTON STREET
SKOWHEGAN 04976 MAINE

Nieuwe woonst;
zie foto's op facebook voor realiteit of geloof me; ik heb een fatsoenlijk kamertje nu. Mooie houten deuren en proper. Ramen voor frisse lucht en plaats voor mijn sneeuwschoenen en saxofoon. Ademruimte voor ons Liesbeth dus. Dat werd tijd. :)

Nieuwe huisgenoten;
Het klikt met Verena en Fiona, hoera. En daarbij zijn er ook in Augusta, de hoofdstad op 45 min. rijden, nog Sarah en Diane en dat klikt ook. Vijf anderen (waarvan 4 Duitse en 1 Zwitserse) wonen nog 'even' hiernaast tot ze werk krijgen van ILEX. Supergrieten en we hebben veel plezier samen. Zoals het hoort, uit de films. Met z'n allen in een auto en dan lachen. That 70's show-gewijs.

Nieuw weer;
de winter is met serieuze vertraging. Het was 53 graden gisteren. Waar blijven de vlokken? Niet klagen, ze zullen wel komen! Voorlopig kunnen we rustig rondrijden zonder ijsproblemen.

Nieuwe vakantie achter de rug;
Geen Niagarawatervallen (uitgesteld). De avond voor ons vertrek, cancelde mijn reispartners het hele zootje. Anne had een knieoperatie nodig en ze zou anders alleen achter blijven. Dat is natuurlijk erg jammer. (ondertussen loopt alles prima met haar, operatie geslaagd) Maar dus, ikke op mijn eentje naar de andere kant van Canada. Het oosten; Nova Scotia, nieuw schotland. Mooie streek, veel mist en regen. Lang rijden door dor land met veel gekleurde huisjes en kleine vissersdorpen. Witte vuurtorens en opspattend water. Beetje gewandeld, veel rondgereden. Met mensen uit 'herberg' uit gegaan. Een man uit de herberg nodigde ons uit 'bij hem'. Hij bleek een restaurant te hebben, de pizza was amerikaans (of canadees) en lekker.
Magnetic hill: heuvel waar je auto in neutral naar boven wordt getrokken. (gezichtsbedrog). St.John; het grootste verschil en eb en vloed in Canada, enkele meters geloof ik. (Reversing Falls)
Peggy Cove...

Nieuwe sneeuwschoenen;
Jep, ik heb sneeuwschoenen. Dat zijn van die tennisraketten maar dan wat moderner om op sneeuw te wandelen. Nu heb ik weer stokken nodig denk ik.
We kunnen er wel tegenaan.

Groetjes

Liesbeth

• 05 December 2009 - 18:54

Vatje:

klinkt allemaal reuze! Toch al wat beter dan je bergkot!

Zoen
    Vatje
    Elfya
    Thomas

En Sinterklaas!

• 06 December 2009 - 13:12

Mama:

Sinterklaas zeker niet geweest als je zo dikwijls een ander huis hebt?
    Leuk dat je lachende maatjes hebt!!!

• 06 December 2009 - 13:36

Els DV:

Lijkt wel of sinterklaas tot daar geweest nu alles nieuw is! Geniet ervan!!